Skorstenen

For lærere og elever, som har deres daglige gang på skolen, er skorstenen ved siden af idrætsbygningen på forunderlig vis blevet en del af skolens udtryk. Men for den, som kommer udefra, vil skorstenen falde i øjnene - hvad i alverden laver så stor en skorsten på et gymnasium som ÅSG?

Rygtet vil vide, at skorstenen engang har tjent et formål som afledning for røg fra varmekilden før fjernvarme. Andre mener, at skorstenen siden skolens opførsel har tjent et visuelt-æstetisk formål: skorstenen er simpelthen en del af bygningens ydre, arkitektoniske facadelinje. Det ses tydeligst, når gymnasiet tages i betragtning fra det nordvestlige hjørne af sportspladsen. Andre igen mener, at skorstenen er opført, så der kan rappelles fra den fx i forbindelse med temadage.

Uanset hvad, så står skorstenen. Kom forbi og se nærmere på den, eller kontakt os, hvis du vil vide mere.

Uanset hvad, så står skorstenen