Hvordan er de første 14 dage?

De første dage som ny elev er et væld af nye mennesker, informationer og indtryk. Det er en intens og samtidig spændende tid. Overgangen fra folkeskole til gymnasium kan virke overvældende for nogen, men de første 14 dage gør den mere glidende.

Alle elever på Århus Statsgymnasium indgår i en studiegruppe, som består af seks elever. Til hver studiegruppe er tilknyttet en kontaktlærer, som du møder på første skoledag, og som du vil have løbende samtaler med i grundforløbet for at sikre, at du falder godt til fagligt og socialt.

Dine lærere underviser i grundforløbet på hold. De vil introducere dig for det faglige; de underviser typisk i to eller tre fag, og de har derfor en stor faglighed og dybde inden for hvert deres felt. Du vil blive mødt med forventningen om at gå til undervisningen med engagement og selvstændighed. Fra starten vil du blive hjulpet på vej af bl.a. introduktion til læsekursus samt skolens tilbud om lektiehjælp.
Holdets tutorer vil introducere dig for hverdagen på ÅSG. De kender skolen godt og kan fortælle dig om alt - lige fra festerne til hvordan man får styr på sine lektier i den nye (travle) hverdag.

Månedsmøde, ÅSG-dag, er nogle af de aktiviteter, som vil være de første 14 dage. Gennem dem vil du hurtigt lære din studiegruppe, dine hold og lærerne at kende. På ÅSG tror vi nemlig på, at et stærkt fællesskab skaber det bedste grundlag for engageret undervisning med en høj faglighed.

Det er en intens og samtidig spændende tid, et indtryksbombardement af format