Innovationsdage

ÅSG elever kan glæde sig til d. 23.-24. november, hvor Innovationsdagene afvikles i år. 2.g vil møde virksomheder/organisationer og få mulighed for at arbejde innovativt med virkelighedsnære problemstillinger og hvem ved – måske inspirere til løsningsbaserede produkter.

Mål og ramme:

Formålet med ÅSGs innovationsdage er at give vores elever værktøjer, så de mestrer at arbejde innovativt, og at de samtidigt får indsigt i FNs 17 verdensmål.

Hver deltagende virksomhed/organisation skal samarbejde med én klasse og have fokus på et af FNs 17 verdensmål.

Klassen præsenteres for virksomhedens/organisationens arbejde og en virkelig problemstilling/felt. Klassens grupper arbejder dernæst procesorienteret og innovativt på løsninger, der præsenteres med postere på stande. Som afslutning kåres klassens vindere og skolens vindere.