Teaterkoncerten 2022

Traditionen tro blev der i år i november og december arbejdet på at skabe en 100% elevstyret forestilling på Århus Statsgymnasium. Fortællingen foregår i en lille dansk landsby med to samlingspunkter: kirken og kroen. I starten af historien kommer en fremmed vagabond til den lille trygge by - men langsomt udspiller landsbyboernes hemmeligheder og interne konflikter sig for øjnene af vagabonden og publikum, der efterhånden opdager, at alting ikke er så pænt, som det ser ud på overfladen.

Gennem musik, dans, skuespil og scenografi bliver temaer som magt, løgn og menneskelighed fremført af over 250 dygtige elever, der bruger to weekender på at øve, udfolde sig kreativt og være en del af Statsgymnasiets fedeste fællesskab.

Teaterkoncert