IT-infrastruktur

Den centrale struktur består af tre forskellige systemer:

Hjemmesiden (www.aasg.dk) er skolens ansigt udadtil og indeholder samtidig en række interne informationer og links.
Ludus (ludusweb.aasg.dk) (eller link fra hjemmesiden)
(mobiladgang på ludusweb.aasg.dk/mobil)
Ludus indeholder alt, der har med organiseringen af den daglige undvisning at gøre, skemaer, lektier, opgaver, karakterer osv.
Gmail (gmail.google.com) er skolens kanal til intern kommunikation.

Derudover tilbyder vi Google Drive som dokumentplatform på adressen drive.google.com. Log ind med det "udvidede brugernavn", dvs unilogin+@aarhusstatsgymnasium.dk samt sædvanligt password og acceptér betingelserne for at gå til kontoen. Vælg "Kom godt i gang" og gå derefter til dit drev - vent til senere med evt. at installere Google Drev på computeren.

Ordbøger har skolens elever og personale adgang til online på ordbog.gyldendal.dk. På skolen er der direkte adgang uden login, hjemmefra skal man logge på via knappen UNIlogin.

Systime er vores største leverandør af ebøger og ibøger. For at kunne bruge dem, skal de registreres personligt. Log ind på systime.dk med Google - brug din skolekonto (se ovenfor).

Du får en kode eller et link til bøgerne. Log ind og registrer dem, så er der adgang.

Gratis Microsoft Office 365 til elever og medarbejdere.
Log ind på portal.supportcenter.dk, klik på linket Office 365. Når du er inde, klik på "Office 365" til højre i den sorte menulinje,så kommer du til download-siden. Klik på Installer!

Start fx Word, og når den spørger til aktivering, vælg at logge ind. Angiv det udvidede brugernavn, men her med "kort udvidelse" dvs unilogin+@aasg.dk.