Uddannelsessnuser på ÅSG

Hvert år afholder vi tre forskellige uddannelsessnusere på ÅSG: En kunstnerisk, en sproglig og en naturvidenskabelig. På disse tre snusere, der er placeret tre forskellige dage, kan elever fra vores kontaktskoler få indblik i undervisningen og livet på ÅSG.

Program:

Kl. 12 -12.10: Velkomst og lidt om ÅSG:

- Hvilke studieretninger og valgfag er særlig aktuelle for denne uddannelsessnuser?

- Om livet på ÅSG. Hvad foregår der ud over den daglige undervisningen, der er skemalagt

Kl. 12.15-13: Workshop runde 1

- Konkrete eksempler på hvad fagene indeholder, og hvordan der arbejdes med dem.

Kl. 13-13:30: Elev til elev og ÅSG’s chokoladeboller

- ÅSG elever giver eksempler på undervisning i deres fag, viser opgaver, fortæller om deres valg, deres overgang til ÅSG og meget mere.

KL. 13:30-14:15: Workshop runde 2

Kl. 14.15-14.45: Rundvisning på skolen og tak for i dag

- Vores elever viser rundt og fortæller om hvilke aktiviteter, der foregår forskellige steder på skolen.