Unilogin

Unilogin er en national kode, som følger den enkelte person, men som tilknyttes den aktuelle uddannelsesinstitution. Herigennem kan den benyttes ved adgang til mange forskellige uddannelsesressourcer: Gyldendals ordbøger, ABaCus, Filmstriben, Emu, MitCFU og meget andet

Ved sådanne steder er der altid et link eller en knap til at logge ind med Unilogin.

På ÅSG bruger vi siden sommeren 2017 unilogin-brugernavnet til alle services!

(Det er dog kun eleverne, som bruger unilogin hele vejen igennem. Lærerne har også et unilogin, men bruger til skolens services brugernavnet asg+initialer, altså fx asgkp.

Password til alle skolens egne systemer skiftes centralt på portal.supportcenter.dk.
Password til det nationale, eksterne unilogin kører for sig og hænger ikke sammen med skolepasswordet - se nedenfor.

Login på Google (Drive og Gmail):
     Brug <unilogin>@aarhusstatsgymnasium.dk (den lange udvidelse)

Login på OneDrive og Office, leveret af skolen:
     Brug <unilogin>@aasg.dk (den korte udvidelse)

Glemt eksternt unilogin

Ved login med det eksterne unilogin præsenteres man for vinduet, som er vist her til højre.

Skal man skifte password til det eksterne unilogin, angiver man sit unilogin-brugernavn og klikker "Næste".

På det næste billede klikker man på linket "Få en ny adgangskode".

På næste billede vælger man "Glemt adgangskode" (den anden mulighed er til hvis man godt kender sit password, men gerne vil ændre det)

På det sidste billede bekræfter man at bruge MitID/NemID ved at klikke på knappen, og så føres man til MitID-login.

----

Har man glemt sit brugernavn til unilogin, kan man på loginsiden vælge "Få mit eller mit barns brugernavn"