Hvem er vi egentlig?

På Statsgymnasiet gør vi alt det, man skal gøre. Dvs. vi søger faglig substans, har blikket rettet mod en så god eksamen og gerne lidt til. Vi snakker pænt til hinanden, rydder op og forsøger i det hele taget at passe på vores fælles skole og vores fælles trivsel.

Men vi er også lidt tossede. Vi tror på det skæve i forhold til det normale; vi tror på, at ægte kvalitet og ægte oplevelser opstår i mødet mellem fordybelse og nysgerrighed, mellem reflekteret humor og faglig ihærdighed. Vi vil gøre det samme som alle andre, bare lidt bedre, lidt sjovere og lidt anderledes.

I skolens forhal er Asger Jorns imponerende og farvesymfoniske relief. Og her er loftets, gulvets og væggens rette og solide linjer og roligere og mere afdæmpede udtryk. Som i dette samspil eksisterer skolens energi netop i modsætningernes møde. I den respektfulde udveksling af vores kvaliteter bærer vi både os selv og skolens udvikling med frem i tiden - og netop i hele tiden at være i udvekslingen står vi aldrig stille.

Besøg os - så ved du, hvad vi mener.

I hele tiden at være i udvekslingen står vi aldrig stille