Samarbejdspartnere

Vi er på ÅSG hele tiden i udveksling med den verden, der omgiver gymnasiet. Vi samarbejder med skoler, universiteter, erhvervsliv, kommuner og mange andre organisationer og grupper. Både fordi der er krav til, at vi samarbejder - men især fordi vi gennem mødet med det uden for os selv bliver klogere på netop os selv og den verden, som vi skal agere i og være med til at skabe udvikling i.
At kunne agere konstruktivt, fagligt og professionelt i et samarbejde er noget, vi på ÅSG sætter højt.

Samarbejderne på ÅSG er mangfoldige og meget forskellige både i udstrækning og involverede. Der er fx samarbejder mellem lærere fra ÅSG og lærere fra grundskolen. Der er samarbejder med Universitetet og samarbejder mellem elever fra ÅSG og elever fx fra andre lande eller fra andre gymnasier i Danmark.

Og så er der også samarbejde mellem skolen og så skolens tidligere elever og skolens nuværende elever. Det førstnævnte foregår i skolens Venneforening; ÅSG's Venner, og det sidstnævnte foregår i skolens Elevforening og i foreningen Udsyn. Læs mere om disse tre foreninger i Håndbogen.