Matematik (A) Fysik (B) Kemi (B)

Denne studieretning er for dig, der har en stor og bred interesse for naturvidenskab, men som vil gerne vente med at beslutte, om det er fysik eller kemi, der skal løftes til A-niveau.  Dette valg foretager du først i slutningen af 2.g. På den måde har du tid til at fordybe dig i begge fag og får indblik i emner som sundhedsteknologi, kræftbehandling, lys og lyd og fremtidens energiforsyning. Du kommer til at lave en masse spændende eksperimenter i laboratoriet og får en solid viden om, hvordan fysik, kemi og matematik spiller en vigtig rolle i vores moderne samfund.

I 3g skal du opgradere et fag til A-niveau.

Se desuden mere her på siden om studieretningerne Matematik (A) Kemi (A) Fysik (B) og Matematik (A) Fysik (A) og Kemi (B).

Videregående uddannelser
Ved at klikke her kan du se hvilke videregående uddannelser denne studieretning giver adgang til. Bemærk at 2. fremmedsprog ikke er valgt på siden.

Valgfag
I løbet af studieretningsforløbet vil der for alle elever være et valgfag i 2g. For elever, der har valgt et fortsættersprog, vil der være endnu et valgfag i 3g. Elever, der har valgt en ikke naturvidenskabelig studieretning, skal i 3g også opgradere et af de naturvidenskabelige fag fra C til B-niveau.

Som valgfag i 2g udbydes følgende fag:
Fysik B, Samfundsfag B, Billedkunst B, Mediefag B, Musik og lydproduktion C, Dramatik C, Design og arkitektur C, Erhvervsøkonomi C, Filosofi C, Psykologi C og Informatik C

Som valgfag i 3g forventer vi at udbyde følgende fag:
Samfundsfag A, Kemi A, Fysik A, Matematik A, Tysk fortsætter A, Fransk fortsætter A, Engelsk A, Idræt B, Dramatik B, Design og arkitektur B, Psykologi B, Filosofi B, Innovation C, Astronomi C og Latin C

Et valgfag på A-niveau kræver, at man har haft faget på B-niveau, og et valgfag på B-niveau kræver, at man har haft faget på C-niveau.