VIl du hænge overfor Kørner?

Billedkunstelever fra Århus Statsgymnasium i finalen i landsdækkende konkurrence.

Den 29. maj 2017 deltog Amanda Thorup Horn (1.c) og Karoline Flensborg (2.c) i finalen i den landsdækkende billedkunstkonkurrence ”Vil du hænge over for Kørner?”.

For andet år i træk har billedkunstelever på landets STX og HF fået mulighed for at få deres værker hængt op i undervisningsminister, Merete Riisagers, mødesal over for et maleri af den danske maler John Kørner.

127 værker er i alt blevet indsendt til konkurrencen, og Amanda og Karoline er blandt de elleve finalister, der er blevet udtaget til finalen og dermed har fået deres værker udstillet på Den Frie Udstillingsbygning i København.

Bagefter drager udstillingen til Vejle, hvor der er mulighed for at se de elleve finalister på Vejle Kunstmuseum fra den 3. juni til udgangen af juli 2017.

Amanda og Karoline vandt desværre ikke førstepladsen og de dertilhørende 5000 kroner i præmie, men vi er meget stolte af pigernes flotte placering.

Læs mere om udstillingen på Vejle Kunstmuseum her.