Forældreaften 4. oktober

ÅSG inviterer til forældreaften den 4. oktober 2017 kl. 19-21.30. Formålet med aftenen er at hjælpe eleverne til at afklare deres studieretningsvalg den 11. oktober og at give forældrene en fornemmelse af, hvad eleverne har oplevet i løbet af grundforløbet og hvad de vil opleve i forbindelse med deres start på studieretningsgymnasiet.

19.00-19.45

Musikalsk indslag: Shape of you ved 1g-koret.

Om studieretningsvalget ved studievejleder Dorthe Antonsen.

Musikalsk indslag: 2a MU.

19.45-20.45

Foregår i klasselokaler

Hvad har eleverne mødt i grundforløbet.

Om undervisningsforløbene

Det almene: første skoledag, studiegrupper, kontaktlærere, ÅSG-dagen, ap-dagen, studiekredse, Ultimate-dag, nv-ekskursion, studieretningsworkshops

Hvad vil I møde i studieretningsgymnasiet.

Farvel til studiegrupper og kontaktlærer, introtur, nye klassekammerater, team, studievejleder og uddannelsesledere.

20.45-21-30

Foregår i klasselokaler og kantinen.

Uddannelsesledere og studievejledere vil være tilstede for at besvare de mere tekniske spørgsmål.

De udbudte studieretningerne præsenteres kort. Derefter mulighed for faglige og tekniske spørgsmål.

- Naturvidenskabelige studieretninger (223-232).

- Sproglige studieretninger (117-118).

- Samfundsvidenskabelige studieretninger (kantinen).

- Kunstneriske studieretninger (203-205).