2b i Strasbourg

Internationalisering, udsyn og demokratisering har været nøgleord for eleverne fra 2.b efter de ankom til det europæiske parlament i Strasbourg.

Sammen med elever fra 22 andre europæiske nationer var klassen samlet til en international Euroscola-dag i Parlamentet for at debatere de udfordringer, som Unionen står over for. Hver elev indtog en plads i parlamentets plenarsal, hvorefter de skulle stemme og samarbejde på tværs af nationaliter, kulturer og sprog. Eleverne erfarede, at flygtningedebatten, menneskerettigheder og lighed mellem kønnene er emner, som anskues fra vidt forskellige vinkler alt efter, hvilket land man kommer fra.

Så efter en lang og lærerig dag i Parlamentet, kan eleverne fra 2.b styrket se frem til at møde morgendagens Europa.

Læs eventuelt mere om Euroscola her.