ÅSG - det bedste drengefodboldhold i Århus

Igen i år var drengefodboldholdet til den årlig regionale fodboldturnering på Langkjær Gymnasium. Vi var kommet i en meget svær pulje med Horsens Gymnasium, Risskov, Viborg Katedralskole og Aarhus Akademi, så det krævede, at ÅSG drengene spillede op til deres absolut bedste.

Først kamp vandt vi 1-0 over Horsens på mål at Henrik fra 2u. Anden kamp mod Risskov tabte drengene 0-1 efter bl.a. udvisning af vores målmand Gisla fra 3u for at skubbe en modspiller. Tredje kamp mod Akademiet var et rigtig festfyrværkeri af en kamp. Vi kom hurtigt foran 2-0 på mål af Lasse (3u) og straffespark af Henrik (2u). Akademiet fik dog inden halvleg udlignet til 2-2. Så kom ”super indskifteren” Sandtholdt på banen, og ret hurtigt fik han konsekvent scoret til 3-2, og til sidst var Villads (2x) på pletten til 4-2, som blev kampen resultat.

Sidste kamp i puljen skulle vi møde storfavoritterne fra fodboldlinjen på Viborg Katedralskole (som faktisk hørte til en anden kreds). Her havde vi alt at vinde og intet at tabe, da Viborg suverænt havde vundet deres første kampe, og de undervurderede nok også de seje drenge fra ÅSG. Med en fysisk magtpræstation vandt vi kampen 2-0 på mål af Henrik og igen Sandtholdt, så mod alle odds og med fight og sammenhold var vi kommet i semifinalen.

I semifilen skulle vi møde Egå. Efter en rimelig lige kamp hvor ÅSG havde et lille overtag scorede Friis (3q) på et fornemt lop fra distancen til resultatet 1-0 – nu var ÅSG i finalen.

Her mødte vi igen Viborg Katedralskole fra vores pulje. Viborg havde dog lært af lektien fra først kamp, så de startede som lyn og torden med mange gennemspillede angreb. Det var dog Johan som efter en sublim solotur scorede flot til 1- 0 og ÅSG var på vej til at vinde. Vi endte dog på uheldigvis med at tabe kampen – men kan nu kalde os ”det bedste hold i Århus og omegn”.

Bruttotruppen til drengefodbold

1. Gisla 3u