ÅSGs 2g fransk fortsætterhold var i Frankrig

Der er gang i studieturene på  ÅSG og turen gik til Epinal 26.-31.marts.  Alle elever blev privat indkvarteret - hver hos én fransk gymnasieelev og hans/hendes familie.

I løbet af weekenden var eleverne både sammen i større grupper, enten på picknick eller ude at bowle, og sammen med deres værtsfamilie.

Der blev talt både fransk og engelsk, smagt på franske delikatesser og ÅSG-eleverne fik mulighed for at arbejde med et skoleprojekt, hvor de i grupper skulle undersøge ét eller andet ved den franske kultur, som de havde undret sig over/som de gerne ville blive klogere på. I løbet af hverdagene var danskerne i biografen, på rundtur i Epinal by og både franskmænd og danskere var sammen på udflugt til Alsace, hvor vi gik nogle lange, smukke ture langs vinmarker i høj sol samt i bjergegne med sne på toppen.

Da det blev tid til at tage afsked, var det både med smil og tårer.

Nu glæder franskeleverne sig til at få besøg af franskmændene i maj og vise dem dejlige ÅSG og skønne Århus frem.