ÅSG fodbold

Det var ny rekord, da hele 42 håbefulde drengespillere mødte op til den årlige fodboldudtagelse. I år kunne vi faktisk have stillet med 2 gode hold, med det tillader reglerne ikke. De ikke udtage spillere skal ikke miste modet og prøve igen næste år.

ÅSG skal spille skolefodboldturnering mandag den 3. oktober i Tilst, hvor vi bl.a. møder Langkær, Horsens og Tørring i den indelende pulje.

Hvordan gik det så?

Flot sammenhold og spil var ikke nok til at gå videre til DM finalerne i drengefodbold

Igen i år var 16 udvalgte drenge med til den årlige kvalifikationsturnering på Langkær Gymnasium. Vi var kommet i en skrap pulje mod Langkær, Horsens Gymnasium og Tørring.

I første kamp tapte vi 3-1 til et godt spillende hold fra Langkær. Bastian fra 3h scorede efter hjørnespark. I anden kamp fandt vi idealopstillingen og vandt ovebevisende 2-0 mod Horsens på mål af Mads Brøgger, som viste stor autoritet som midtbanespiller,og Daniel fra 3u. Sidste kamp kunne vi med en sejr gå videre som beste 2ér. Her vandt vi 2-0 mod Tørring på et hovedstøds mål af Rasmus Leddet og igen et flot mål af Bastian....meeeeen da Favrskov med en sejr på 4-0 over Katedralskolen havde en bedre målscore gik de videre.

Et talentfuld hold er klar igen til næste år:

Magnus B. 2y, Mikkel S 1u, Daniel 3u, Rasmus Ledet 3u, Lukas 2w, Mads 2u, Gustav 2u, Marius 3h, Bastian 3h, Malte 2d, Tobias L 1u, Jens Møller 3h, Negash 3d, Muhammed Ahmed 1h, Gisla 1u og Thomas 1u.