Leonard Cohen koncert på ÅSG 20. april

Leonard Cohen døde den 7. november 2016.

Den canadiske forfatter og sangskriver blev 82 år gammel og nogle af hans sange blev de mest indspillede klassikere i det 20. århundrede.

Siden hans død har mange forskellige kunstnere i koncerter givet deres bud på fortolkninger af hans sange.

Åbyhøj Sangkor har taget udfordringen op med at give nogle af Cohens allermest elskede sange udtryk og identitet i korarrangementer:

Suzanne, Anthem, The land of plenty, Alexandra leaving, Take the waltz, First we take Manhattan, Born in chains, Hallelujah, The future, Dance me to the end of love, Come healing og Always ( opr. Erwin Berlin).

Lars Brinck - korets pianist og akkompagnatør - har lavet alle arrangementer.

Åbyhøj Sangkor er et stort rytmisk kor med 72 medlemmer som dirigeres af Karen-Lis Brinck Kristensen.

Koret har eksisteret i 9 år og har igennem årene givet koncerter i kirker, på højskoler og efterskoler. I Danmark og Tyskland.

Hvert år laver koret sommer og julekoncert  i Åbyhøj Kirke - som er vores base. (Disse koncerter er gratis. Se hjemmesiden).

Cohen koncerten er kormedlemmernes hyldest og tak til en stor poet og kunstner!

Imellem sangene oplæser Karsten Høgild og Inger Margrethe Mikkelsen (begge sognepræster i Aabyhøj) tekster, som er komponerede af kormedlemmers forståelser af Cohens tekster som de har betydning i de roller og positioner som de befinder sig i deres hverdag :  som forældre, børn af forældre, samfundsborgere, lærere, arkitekter, læger, psykologer…..m.m.

Koret akkompagneres af et 8 mands band:

Dennis Ahlgren: guitar

Christian Vuust: saxofoner og klarinetter

Jens Jefsen : bas

Lars Brinck :piano/trompet

Lasse Høj Jakobsen: violin

Kasper Brinck: trommer/percussion

Christian Brinck: percussion/trommer

Andreas Brinck: orgel/keyboards/trompet

Koncerten varer 1½ time plus pause, hvor der kan købes øl, vand og vin.

Billetter kan købes på dette link: http://åbyhøj-sangkor.dk/.  Pris 75 kr i forsalg og 100 kr i døren.

For elever på ASG er prisen 30kr. Billet købes i døren.

ASG-elever er også velkomne til at overvære hvordan kor og band arbejder ved generalprøven onsdag d. 19 april kl. 19.30.

Klik her og se koncertplakaten i pdf.