Samarbejde med grundskolen/folkeskolen

På ÅSG gør vi meget for samarbejdet med grundskolerne, og i løbet af et skoleår har vi mange gange besøg af grundskoleelever til diverse arrangementer.

Selvfølgelig afholder vi brobygningsforløb: Se nærmere beskrivelse her.

Vi afholder også hvert år uddannelsessnusere i både de kunstneriske fag, sprogfagene og de naturvidenskabelige fag. Læs mere her.

Ofte får vi besøg af – eller besøger folkeskoleklasser eller valghold, der kommer til et særligt tilrettelagt oplæg, en undervisningsseance eller nogle eksperimenter planlagt af nogle af ÅSG’s lærere og elever. Vi kalder det: Rullende ÅSG. Se her for forslag til workshops, du som lærer på vores kontaktskoler kan rekvirere.

For at fremme lysten til og viden om naturvidenskab afholder vi hvert år Sciencedag for alle interesserede udskolingsklasser.

Når vi holder teaterkoncerter og musicals på ÅSG, inviterer vi eleverne fra vores kontaktskoler til at opleve noget af det, som også kendetegner ÅSG: Kæmpe stort elevengagement og –fællesskab.

Vi lægger også hus til forskellige ungdomsskolevalghold. Vi har en MasterClass i matematik og fysik, Billedkunst, Droneflyvning, Tegnefilmproduktion, Fransk,  mm. Se mere om ungdomsskolerne i Aarhus her.

Har du spørgsmål til samarbejdet, eller vil du gerne gøre brug af det , så kontakt uddannelsesleder Mette Bojer Madsen på: asgmm@aarhusstatsgymnasium.dk